شرکت معماری ویلا1000

در میان زندگی شهری و مشغله های مختلف امروزی که ما را احاطه کرده اند، نیاز به استراحت و آرامش در مکانی آرام و دنج، بیش از پیش حس می شود. نواحی حومه ای و ییلاقی دارای پتانسیل مناسبی برای ساخت فضاهای اقامتی هستند که می توانند بنا به شرایط زندگی، برای تعطیلات آخر هفته یا سکونت طولانی مدت و حتی دائم در نظر گرفته شوند. سالهاست که واژه ویلا برای این گونه بناها به کار می رود، در همین راستا طراحی ویلا تبدیل به گرایش محبوبی در حوزه طراحی معماری شده است.

اما همواره باید در نظر داشت که امر طراحی ویلا یک امر کاملا تخصصی است و باید به افراد حرفه ای سپرده شود. این افراد در غالب شرکت های طراحی و ساخت ویلا فعالیت می کنند.

شرکت معماری ویلا1000 دارای سالها تجربه موفق در زمینه طراحی، اجرا و نظارت بر پروژه های ویلاسازی می باشد.

تفاوت عمده ای بین طراحی ویلا با طراحی یک منزل مسکونی متعارف وجود دارد و آن وجود فضاهای باز و آزاد در پیرامون بنای ساختمان است. این آزادی فضایی، امکان خلق طرحهای خلاقانه و ابتکاری، نورگیری مناسبو همچنین طراحی نمای چهار طرف را به وجود می آورد. در این راستا طرح ها و سبک های متنوعی می توانند در این حوزه اجرا شوند.

می توان به یک سبک ساده و معمول منازل مسکونی بسنده کرد و یا با بررسی سبک های رایج ویلاسازی، با توجه به سلیقه و خواست خود، فرآیند طراحی و ساخت ویلا را بر طبق آنها پیش برد.

بعضی افراد به دنبال فضاهای لوکس و مجلل هستند، در این صورت طراحی ویلای کلاسیک مناسب آنها خواهد بود. المان های سنتی برگرفته از معماری رم و یونان قدیم، مانند ستون ها، سر ستون و پایه ستون های عملکردی و تزئیناتی، با ابزار کاری ها، همچنین فرم های الهام گرفته از طاق و قوس و سنتوری ها در نمای این ویلاها به چشم می خورد. ارتفاع زیاد سقف ها و استفاده وسیع از سنگ ها به ویژه سنگ مرمر، حس ایستایی، شکوه و عظمت را القا می کند.